Stichting Schoenmakers Gilde
  • CONSUMENTEN
    • ZOEK JOUW SCHOENMAKER
  • MEESTER SCHOENMAKERS
  • DEELNEMER WORDEN
  • OVER ONS
  • CONTACT
  • INLOGGEN
  • CONSUMENTEN
    • ZOEK JOUW SCHOENMAKER
  • MEESTER SCHOENMAKERS
  • DEELNEMER WORDEN
  • OVER ONS
  • CONTACT
  • INLOGGEN
Foto

Waarom de Gilde App inzetten?

Jij houdt van je vaste klanten. Hoe meer, hoe beter toch?! En wat je misschien ook wilt is deze relatie behouden en uitbreiden naar andere klanten.
De oplossing is de Gilde App! Met het loyaliteitsprogramma van de Gilde App haal je meer uit je klanten: meer omzet en waardevolle data, voor een duurzame klantrelatie.

Voordelen voor jou

Een spaarprogramma als de gilde app VERHOOGT DE LOYALITEIT VAN KLANTEN. EN DAARMEE JE OMZET
Als jij een klant eenmaal binnen hebt, zal die vervolgaankopen ook eerder bij jou doen.
Om de drempel te verlagen geef je aan klanten bijvoorbeeld een aantal spaarpunten cadeau bij de eerste aanmelding. Of tijdelijk een extra bonus. Hema geeft de eerste drie maanden aan nieuwe deelnemers aan het spaarprogramma naast het standaard welkomstcadeau van 25 spaarpunten ook nog eens 5 euro korting op hun volgende aankoop.
loyale klanten nemen meer producten of diensten af 
Mensen kopen meer als dat ze direct voordeel oplevert. Ze zullen dus ook eerder geneigd zijn om meer te kopen om het bedrag te halen dat (extra) spaarpunten oplevert.
​Loyale klanten dragen nieuwe klanten aan
Loyale klanten zijn als het ware jouw ambassadeurs. Deze klanten zijn zo blij met je, dat ze bereid zijn om uit zichzelf reclame voor je te maken. En mond-tot-mondreclame is erg krachtig.
Bij 25 aansluitingen ontvang jij een Gilde pakket van de leveranciers, actie loopt t/m 01/04/2021
​
  • van de leveranciers ontvang je een pakket met originele Gilde hakken met een gemiddelde winkelverkoopwaarde van € 450,00.
  • minimaal 25 consumenten per schoenmaker
Win een Bongobon twv € 150,00, actie loopt t/m 01/04/2021
  • Heb jij de meeste aangesloten consumenten? Dan win jij misschien wel een Bongobon twv € 150,00.  Op de jaarlijkse bijeenkomst in 2021 worden de winnaars bekend gemaakt. 
JE KUNT ER LEUKE DINGEN MEE DOEN EN LEUKE EXTRAATJES UITDELEN AAN JE KLANTEN
Je kunt een leuke attentie of bericht versturen als jouw klant jarig is. 
Je kunt klanten er ook makkelijker mee uitnodigen voor evenementen die je organiseert: een ladies night, een informatiemarkt, schoenpoetsworkshop.
Of je nodigt klanten gericht uit een review te schrijven in ruil voor extra punten.
JE KUNT DE URGENTIE VAN EEN WINKELBEZOEK VERHOGEN
Maak de gespaarde punten beperkt geldig. Dat geeft je de mogelijkheid om klanten uitdrukkelijk aan te sporen je winkel en/of website te bezoeken. 

Voordelen voor jouw klant

  • JOUW KLANT ONTVANGT BIJ IEDERE AANKOOP SPAARPUNTEN
  • DE SPAARPUNTEN KUNNEN JOUW KLANTEN ALLEEN BIJ JOU INWISSELEN 
  • HOE MEER JOUW KLANT KOOPT, HOE MEER SPAARPUNTEN EN DUS MEER KORTING (JE KUNT ZELF BEPALEN WAT DE KLANT KRIJGT VOOR DE SPAARPUNTEN EN HOEVEEL SPAARPUNTEN ER INGEZET DIENEN TE WORDEN)
  • JOUW KLANT IS ALS EERSTE OP DE HOOGTE VAN DE AANBIEDINGEN 
  • JOUW KLANT ONTVANGT OP ZIJN/HAAR VERJAARDAG IETS EXTRA'S
Foto
Foto
Foto
Handleiding
Uitleg filmpjes
Uitleg voor jouw klant

Van klanttevredenheid naar klantloyaliteit: gebruik de Gilde app!

Foto

GILDE APP INZET - VOORBEELD

6 ACTIES IN DE GILDE APP 

Verjaardagsmail en pushbericht:
Heel makkelijk om even aan je klant te denken op zijn/haar verjaardag met een digitale cadeaukaart. Ook in de winkel te besteden.
Digitale nieuwsbrief:
Deel jouw kennis met jouw klanten, met leuke weetjes en een link naar spaaritems op de website
Post:
een exclusieve uitnodiging voor een VIP-event, bij online aanmelding via de Gilde app ontvang je het digitale ticket (data verzamelen!)
E-mail: ​
Bedankt voor je inschrijving op onze nieuwsbrief of bedankt voor jouw gestelde vraag, download de Gilde app en spaar punten voor mooie acties/producten. 
Twee halen, één betalen
​Het weggeven van gratis items om meerdere aankopen te belonen is een geweldige manier om herhaalaankopen te stimuleren. Uiteraard kun je deze methode niet te vaak toepassen, aangezien mensen zich dan zullen afvragen waarom je jouw product weggeeft en of er misschien iets mis mee is.
Bied vroegtijdig toegang tot producten of diensten
Ben je van plan een nieuwe lijn producten of diensten uit te rollen? Of heb je een nieuwe website ontwikkeld? Nodig je trouwe klanten uit om het eens te proberen! Ze zijn een ideale testkandidaat en kunnen je helpen bij het oplossen van problemen. Dit zal hen tevens het gevoel geven dat zij speciaal zijn. Dit resulteert mogelijkerwijs niet alleen in grotere aankopen, maar ook in positieve mond-tot-mondreclame.
Cumulatieve kortingen
Geef korting aan klanten op basis van hoeveel zij spenderen. Hoe meer zij besteden, des te meer korting ze ontvangen. Een voorbeeld: besteed €100,- en ontvang 10 procent korting op je eerstvolgende bestelling, besteed €200,- en ontvang 20 procent korting. Stel een termijn in om zo deelname te stimuleren en zorg ervoor dat je de actie op ieder platform promoot.
ONTHOUD HUN VERJAARDAG
Het versturen van een gepersonaliseerde e-mail of via een pushbericht op de verjaardag van jouw klant toont aan dat je echt om hen geeft. Bied een korting van 5 – 10 procent aan in jouw e-mail of  bericht om zo de verjaring nog wat leuker te maken.
Stuur een bedankje
Klanten willen zich gewaardeerd voelen en een van de beste manieren om dit te realiseren, is door een persoonlijk bedankje. Zet het bedankje in de app en leg uit waarom ze dat bedankje van jou krijgen. 
Beloon meer dan aankopen alleen
Naast het belonen van aankopen kun je jouw klant ook belonen voor het uitvoeren van deel/likes-acties op social media en kunnen zij punten verdienen door het profiel aan te vullen in de app, maar ook door vrienden uit te nodigen om de Gilde app te downloaden. ​
Promotiepakket
Promotie uitbesteden
Online Sparen
Foto

Waarom sparen wij? De psychologie achter spaarprogramma’s

Wij Hollanders zijn dol op spaarprogramma’s: ruim zeven op de tien Nederlanders sparen punten.
Waarom sparen we? 
Volgens onderzoek van inVotes sparen de meeste Nederlanders (58 procent) bij twee tot vier spaarprogramma’s en vijftien procent zelfs bij vijf tot tien programma’s. De helft van de Nederlanders vindt dat sparen slim is, omdat je hiermee ongemerkt iets extra’s overhoudt.
Wat gebeurt er in ons brein?
​​Sparen motiveert, en een belangrijke reden daarvoor is de dopamine die de hersenen aanmaken bij de beleving van uitdaging en beloning.
Een ander belangrijk psychologisch onderdeel bij punten sparen is de beperkte houdbaarheid: op een gegeven moment vervallen de gespaarde punten. De neiging om dit verlies te voorkomen,
stimuleert het opmaken van de spaarpunten en eventueel bijbehorend koopgedrag.
Consumenten besteden meer
De onderzoekers Smith en Sparks ontdekten dat klanten die hun gespaarde punten daadwerkelijk verzilveren, daarna significant meer besteden. Volgens de onderzoekers zorgt een spaarprogramma namelijk voor een vorm van wederkerigheid: consumenten krijgen iets en voelen zich daarom verplicht iets terug te doen. Dat levert je als bedrijf verhoogde klanttevredenheid en loyaliteit op.
​Binding met punten
Een goed spaarprogramma speelt dus slim in op deze psychologische processen.  Zorg er voor dat je klanten bij het aanmaken van een spaaraccount al direct punten cadeau krijgen om ze een voorsprong en duwtje in de rug te geven.
​Macht der gewoonte
De grote kracht van een spaarprogramma is het aanjagen van herhaalaankopen: onbewust koopgedrag.
Volgens Daniel Kahneman nemen we meer dan 600 beslissingen per dag waarvan 99 procent onbewust.
Klantenloyaliteit creëren met ons spaarprogramma gaat daarom makkelijker als je goed rekening houdt met de psychologie van de consument.
​Het gewenste koopgedrag sluipt er dan als gewoonte in.

Stichting Schoenmakers Gilde

Zoek jouw meester schoenmaker
Cadeaubon
​Nieuws
​Cookieverklaring
Privacyverklaring

Meester Schoenmakers

Deelnemersvoordeel
Deelnemers Login
Stichting Schoenmakers Gilde producten
Aanmelden voor nieuwsbrief

Contact

Postbus 76
5066 ZH Moergestel
Tel: 013 528 7280
E-mail:info@schoenmakersgilde.nl
Website by GEN Promotion
@2023 Stichting Schoenmakers Gilde